torsdag 23 april 2009

When in Europe...don't miss Grästorp!

I gårdagens Eftersnack i svt (västversionen alltså) hade man ett helt underbart inslag om kommunslogans. Detta fantastiska fenomen som är så oerhört mycket Tacky PR, kommunslogans och Tacky PR är som skapade för varandra. Eller om det ena kom ur det andra? Hur som haver, här kommer några underbara smakprov:

Sotenäs - full fräs i Sotenäs
Karlsborg - Sveriges reservhuvudstad
Åmål - världens näst bästa stad
Svenljunga - att upplevas tillsammans
Hylte - Sveriges första vildmark

Ingen slår ju dock den fenomenala och världskända:

When in Europe, don't miss Skurup!

Nej vi lovar, det ska vi inte göra. Men Göteborg, vår hemvist, har ju ingen slogan. Med Anneli Hulthen vid rodret kanske man kan hoppas att det kommer. Hon ska ju springa runt och testa olika jobb varje vecka, hon kan få testa på en dag på Tacky PR och värka fram en härlig slogan till Göteborg. Kom igen Anneli, give us a call!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar