tisdag 26 maj 2009

Kan man sälja skattefusk?

Som nystartat företag får man massa mer eller mindre intressanta erbjudanden. Det mest galna kom härom dagen när det ringde en snubbe från ett ställe som hette MPC (?).

"Tjena, hur går PR branschen, är det tidningar och sånt ni gör då?"
"Eeeh, nej inte helt kanske"
"Jaha, men du, jag har ett fantastiskt erbjudande till dig, jag säljer tvättmedel på hink!"

Det är antagligen det första man vill lägga 2 500 kr på. Och andra sidan var det lugnt, han skulle skriva rengöringsmedel på fakturan så det inte blev några problem med avdragsgillheten. Jag menar, jag själv har ju ett enormt behov av tvättmedel för 2 500 kr.

Det var ingen dålig logik han använde heller.

"Hur ofta tvättar du? En gång i veckan kanke?"
"Hmm, kanske det"
"Ja, då räcker detta i ungefär ett år, och det är bra mycket billigare än om du skulle köpa tvättmedel motsvarande 360 tvättar i butiken. Och dessutom får du också en hink med handdiskmedel..."

Att jag inte slog till. Jag menar, ett snabbt överslag ger att jag kanske köper tvätt- och diskmedel varannan månad för en totalsumma på runt 500:- per år....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar